رئیس کل دادگستری استان کرمان: اجرای طرح‌های هادی روستایی باید در اولویت قرار گیرد 

15:56 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۹۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: اجرای طرح‌های هادی روستایی باید در اولویت قرار گیرد 
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر اجرای طرح‌های هادی روستایی تاکید کرد و گفت: در صورت عدم اجرای طرح هادی روستاها، حد و مرز روستا مشخص نبوده و از این رو تصرفات احتمالی نیز قابل پیگیری و برخورد نخواهد بود از این رو اجرای طرح‌های هادی کاداستر در اولویت است. 

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان اظهار کرد: باید حدود اراضی و کاربری آن‌ها در روستا‌ها مشخص شود، زیرا این اقدام از تشکیل پرونده‌های قضایی جلوگیری کرده و گام بلندی در زمینه حفظ حقوق بیت المال خواهد بود. 

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر اراضی روستا‌ها به ویژه روستا‌های خوش آب و هوا مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته و باید کار ویژه‌ای از سوی بنیاد مسکن برای شناسایی و پیگیری این موارد صورت گیرد. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر نظارت مستمر تاکید و خاطرنشان کرد: شناسایی و رفع آثار تصرفات اولیه بسیار آسان‌تر از برخورد با واحد‌های ساخته شده است و از این رو باید بر اساس نظارت‌های مستمر از بروز تصرفات در اراضی جلوگیری شود. 

وی بر اجرای طرح‌های هادی روستایی تاکید کرد و گفت: در صورت عدم اجرای طرح هادی روستاها، حد و مرز روستا مشخص نبوده و از این رو تصرفات احتمالی نیز قابل پیگیری و برخورد نخواهد بود از این رو اجرای طرح‌های هادی کاداستر در اولویت است. 

مهدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز صدور اسناد کاداستری را از اولویت‌های کاری خود ذکر کرد و ادامه داد: بنا داریم بر مبنای شفاف سازی و تکریم ارباب رجوع گرفتاری مردم را کم کنیم تا رضایت مندی خداوند و رفع مشکلات مردم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *